Miejsca postojowe

Szanowni Państwo
Informujemy, że Spółdzielnia posiada do wynajęcia miejsca postojowe w halach garażowych budynków na terenie Naszego Osiedla. Zachęcamy do ich wynajmowania.

Z poważaniem
Zarząd SM.

Deklaracja IN-1 dla właścicieli garaży

Na właścicieli garaży w budynku mieszkalnym będzie nałożony nowy obowiązek. W 2025 roku będą musieli złożyć deklarację IN-1. Bez dopełnienia tego obowiązku zapłacą w 2025 roku dziesięciokrotnie wyższy podatek od nieruchomości niż osoby, które taką deklarację złożą w terminie. Gminy podatek wymierzają szybko, dlatego najlepiej deklarację IN-1 złożyć zaraz w pierwszych dniach stycznia.

Rząd przygotował, a Sejm uchwalił projekt nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku leśnym oraz ustawy o opłacie skarbowej. Zmienione przepisy będą obowiązywały od 1 stycznia 2025 r. Są one korzystne zwłaszcza dla posiadaczy garaży w budynkach wielorodzinnych. Będą oni płacili teraz podatek od nieruchomości dziesięciokrotnie niższy niż obecnie.
Jednak by tak się stało, część z nich - posiadaczy garaży z wyodrębnioną księgą wieczystą musi złożyć w skarbówce nową deklarację podatkową IN-1.

Ważne zmiany w podatku od nieruchomości 2025 dotyczą garaży i miejsc postojowych

Jeśli tego nie zrobią, do czasu dopełnienia tego obowiązku będą płacić podatek od garażu na starych zasadach, tzn. w 2025 r. wg maksymalnej stawki 11,48 zł za metr kwadratowy zamiast 1,19 zł za metr kwadratowy.

Urzędy gminy, które są organem podatkowym dla podatku od nieruchomości wystawiają nakazy zapłaty tego podatku już na początku roku, bo zgodnie z Ordynacją podatkową, gdy należny podatek nie przekracza za dany rok 100 zł, płaci się go jednorazowo w terminie do 15 marca. Dopiero gdy jest wyższy, rozłożony jest na 4 raty płatne: do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada.

Kto więc szybko nie złoży deklaracji IN-1, ten dostanie wymiar podatku "po staremu" i dopiero później będzie dokonywał korekty należności.
Dowiedz się więcej: Kierowco, pędź do skarbówki 2 stycznia i szybko złóż deklarację IN-1 albo zapłacisz 172 zł podatku zamiast 18 zł - Infor.pl

Informacja o pracach biura Spółdzielni na 3 i 4 kwartał 2024 roku.

    ZARZĄD:

  • zwołaliśmy 2 Walne Zgromadzenia, i zatwierdzaliśmy na nim pięć zaległych sprawozdań finansowych Spółdzielni od 2019-2023.
  • utworzyliśmy Dział Księgowości od 1 lipca 2024. Działu księgowego nie było 01.01.2024 r.
  • uniknęliśmy kar z Urzędu Skarbowego, za spóźnione złożenie sprawozdań finansowych, złożony został czynny żal i uznany przez US.
  • opracowaliśmy i doprowadziliśmy do zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą nowych, urealnionych stawek zaliczek na wszystkie elementy składowe kosztów utrzymania lokali na naszym Osiedlu.
  • wynegocjowaliśmy z bankami korzystne oprocentowanie lokat na znaczne środki z funduszy remontowych , które wykorzystamy w 2025 roku na zrealizowanie planowanych remontów
  • wynegocjowaliśmy bezpieczną i korzystną dla SM Wilga 2000 umowę z Ed Invest na ich nową budowę służebności przesyłu energii elektrycznej, energii cieplnej i Tele- mediów.
  • przygotowanie dokumentacji i negocjacje z VEOLIĄ możliwości podłączenia ogrzewania „miejskiego” do segmentów ogrzewanych gazem.
  • przygotowanie dokumentacji do podpisania umowy z Veolią na optymalizację kosztów ogrzewania – możliwa oszczędność 10%.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • PRZYGOTOWAĆ W POŁOWIE GRUDNIA PROWIZORIUM WYNIKU ZA 2024R.
  • PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA ROKU WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU REMONTOWO - BUDOWLANEGO NA2025R.
  • PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA STYCZNIA 2025 WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU FINANSOWO-GOSPODARCZEGO NA 2025R.
  • PRZYGPOTOWANIE ZMIAN W REGULAMINIE ROZLICZANIA KOSZTÓW CO I CW.
  • UZYSKAĆ WARUNKI TECHNICZNE PODŁĄCZENIA NOWEGO WĘZŁA C.O. I CW NA SEGMENTACH PRZY UL. WITWICKIEGO.
  • PODPISAĆ UMOWĘ NA OPTYMALIZACJĘ KOSZTÓW OGRZEWANIA W RAMACH PROGRAMU VEOLII „OPTIGO”.

    DZIAŁ KSIĘGOWY:

  • przygotowaliśmy nowe ustawienia schematu dla przypisu kosztów.
  • dokonaliśmy niezbędnych zmian w naszym systemie księgowym „Proxima”.
  • rozliczenie zaległych mediów za 2023 r.
  • uruchomiliśmy nowe moduły systemu „Proxima”.
  • przygotowaliśmy automatyczny system naliczania nowych zaliczek w oparciu o indywidualne zużycie mieszkańców i przewidywane podwyżki mediów na które nie ma wpływu Spółdzielnia.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • zmiana systemu rozliczeń c.w. i c.o.
  • zmiana prezentacji rozliczeń i wyliczeń zaliczek mediów i innych opłat

    ADMINISTRACJA:

  • przygotowanie dokumentów do Walnych Zebrań Członków S.M.
  • przygotowanie dokumentów do zmian w KRS – nowy skład Rady Nadzorcze j, przygotowanie dokumentów do zmian w KRS Prezesa Zarządu.
  • przygotowanie dokumentów do zgłoszeń w KRS – przyjętych przez WZC sprawozdań finansowych Spółdzielni za lata 2019-2023.
  • współpraca z Zarządem i Działem Księgowym.
  • obsługa mieszkańców.
  • udzielanie informacji o stanach rozliczeń z mieszkańcami.
  • przygotowanie dokumentów do wyodrębnień. Na wnioski członków, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawa do lokali mieszkalnych i użytkowych, na podstawie art. 17 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustanawianie odrębnej własności lokali wraz z udziałem w prawie nieruchomości gruntowej przystąpiliśmy do przekształcenia w prawo odrębnej własności 5 lokali mieszkalnych i 1 miejsca postojowego.
  • przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców.
  • prowadzenie, rejestrowanie korespondencji wychodzącej i przychodzącej.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuacja przekształceń w prawo odrębnej własności lokali mieszkalnych, miejsc postojowych i garaży.
  • bieżąca obsługa mieszkańców.
  • terminowa realizacja zgłoszonych przez mieszkańców wniosków.

    DZIAŁ TECHNICZNY:

  • przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowych kontroli technicznych tj. przeglądu instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach mieszkalnych, użytkowych i garażach.
  • przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowego badania węży hydrantowych i remontu gaśnic.
  • wykonywanie bieżących przeglądów placów zabaw.
  • bieżąca kontrola jakości sprzątania budynków Osiedla.
  • bieżąca kontrola jakości utrzymania terenów zielonych Osiedla.
  • bieżąca kontrola obsługi portierskiej Osiedla.
  • przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców, analiza i obsługa złożeń oraz wniosków, delegowanie spraw do firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług na terenie Osiedla.
  • weryfikacja i nadzór nad usuwaniem bieżących awarii przez firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług.
  • obsługa systemu szlabanów, dostępu do osiedla i nadzór nad funkcjonowaniem systemu.
  • prowadzenie dokumentacji technicznej budynków m.in. książki obiektu budowlanego, dokumentacja techniczna budynków.
  • nadzór i kontrola nad wykonywaniem niezbędnych czynności urządzeń pod nadzorem UDT (m.in. dźwigi osobowe, zbiorniki ciśnieniowe w węzłach).
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • KONTYNUACJA WYKONYWANYCH ZADAŃ I REALIZACJA ZGŁOSZEŃ MIESZKAŃCÓW

    DZIAŁ REMONTOWY:

  • przygotowanie i doprowadzenie do zatwierdzenia przy udziale Rad Nieruchomości planów remontowych przez Radę Nadzorczą na wszystkich Nieruchomościach, na około 1,8 mln złotych.
  • przygotowanie dokumentacji (specyfikacji technicznych, zakresu, przedmiarów, opracowanie technologii) i przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz zapytań ofertowych.
  • wyłonienie w postepowaniach przetargowych i zapytaniach ofertowych wykonawców na wykonanie roboty remontowe o wartości około 1,3 mln złotych.
  • nadzór nad wykonywaniem robót remontowych, rozliczanie wykonawców z jakości robót, terminów wykonania, jakości robót.
  • optymalizacja zakresów i kosztów robót remontowych celem osiągnięcia najlepszego efektu technicznego przy zrównoważonym wykorzystaniu środków z funduszów remontowych i celowych.
  • remonty trwają - nie straciliśmy sezonu remontowego.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuacja realizacji zakresu robót określonych w planach budowlano - remontowych.
  • zakończenie i rozliczenie robót budowlano - remontach będących w trakcie wykonania.
  • zamknięcie i rozliczenie końcowe robót budowlano - remontowych określonych w planach remontów na 2024 r.
  • przygotowanie planu robót budowlano - remontowych na 2025 r. ( około 4,2 mln) z zachowaniem optymalnego wykorzystania funduszów remontowych oraz celowych do utrzymania jak najlepszego stanu technicznego budynków.

    DZIAŁ PRAWNY:

  • prowadzenie sporów sądowych wobec dłużników zalegających z zapłatą opłata eksploatacyjnych.
  • prowadzenie postępowań egzekucyjnych po uzyskaniu prawomocnych rozstrzygnięć sądowych.
  • prowadzenie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
  • prowadzenie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.
  • rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni, w tym propozycji zmian w wewnętrznych uregulowaniach.
  • przygotowanie i udział w Walnym Zgromadzeniu członków – 19.10.2024 r.
  • przygotowanie zgłoszenia zmian do Krajowego Rejestru Sądowego i złożenie dokumentów do repozytorium KRS.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuowanie działalności związanej z egzekucją zaległości.
  • rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni.
  • kontynuowanie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
  • kontynuowanie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.

Szanowni Państwo, Spółdzielnia prowadzi wyważoną gospodarkę finansową, czego wyrazem jest bieżąca zdolność pokrywania wydatków związanych z działalnością Spółdzielni, zarówno mieszkaniową jak i pozostałą remontową. Utrzymujemy płynność finansową i posiadamy zdolność do realizacji wszelkich zobowiązań, a także w ocenie Zarządu nie występują żadne przesłanki, które wskazywałyby na niemożność kontynuacji działalności Spółdzielni.

Przeglądaj wcześniejsze - Aktualności

Informacja o stanie prawnym Spółdzielni

Chcielibyśmy poinformować Państwa o sytuacji prawnej Spółdzielni "Wilga 2000". Jak Państwo wiedzą, nasza spółdzielnia powstała w wyniku podziału innej spółdzielni. Obecnie toczy się postępowanie sądowe dotyczące legalności tego podziału. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, przygotowaliśmy dla Państwa specjalną informację prawną.

Czytaj dalej

Harmonogram przeglądów instalacji gazowej i wentylacyjnej

Spółdzielnia Mieszkaniowa "Wilga 2000” informuje, że od dnia 12 listopada 2024 r. będzie dokonywany przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej. W przypadku nie udostepnienia lokalu/garażu do kontroli lub uniemożliwienia jej przeprowadzenia właściciel lokalu będzie zobowiązany do jej wykonania na własny koszt i dostarczenia protokołu pokontrolnego do Spółdzielni.

Czytaj dalej

Fundusz remontowy Windy

Wprowadzenie Funduszu Remontowego Windy spowodowało wiele dyskusji i niesnasek. W związku z tym wyjaśniamy jakie są podstawy merytoryczne i prawne obciążania mieszkańców danej Nieruchomości, nawet gdy dany budynek nie ma windy, kosztami modernizacji (brak możliwości naprawy) lub wymiany (brak możliwości naprawy) windy.

Czytaj dalej

Ochrona Osiedla

Od początku powstania Osiedla „Wilga 2000" mieszkańcy zgłaszali o podpisanie umowy na ochronę osiedla.
Ze względu na rosnące koszty (szybki wzrost płacy minimalnej), została zmieniona forma z ochrony na usługę portierską oraz z pełno dobowej na od 16.00 do 8.00 rano i w dni wolne od pracy biura Spółdzielni.

Czytaj dalej

      1 2 3 4 5 6 7 8 9 10       Przeglądasz: 1 / 27