- zwołaliśmy 2 Walne Zgromadzenia, i zatwierdzaliśmy na nim pięć zaległych sprawozdań finansowych Spółdzielni od 2019-2023.
 - utworzyliśmy Dział Księgowości od 1 lipca 2024. Działu księgowego nie było 01.01.2024 r.
 - uniknęliśmy kar z Urzędu Skarbowego, za spóźnione złożenie sprawozdań finansowych, złożony został czynny żal i uznany przez US.
 - opracowaliśmy i doprowadziliśmy do zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą nowych, urealnionych stawek zaliczek na wszystkie elementy składowe kosztów utrzymania lokali na naszym Osiedlu.
 - wynegocjowaliśmy z bankami korzystne oprocentowanie lokat na znaczne środki z funduszy remontowych , które wykorzystamy w 2025 roku na zrealizowanie planowanych remontów
 - wynegocjowaliśmy bezpieczną i korzystną dla SM Wilga 2000 umowę z Ed Invest na ich nową budowę służebności przesyłu energii elektrycznej, energii cieplnej i Tele- mediów.
 - przygotowanie dokumentacji i negocjacje z VEOLIĄ możliwości podłączenia ogrzewania „miejskiego” do segmentów ogrzewanych gazem.
 - przygotowanie dokumentacji do podpisania umowy z Veolią na optymalizację kosztów ogrzewania – możliwa oszczędność 10%. ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
 - PRZYGOTOWAĆ W POŁOWIE GRUDNIA PROWIZORIUM WYNIKU ZA 2024R.
 - PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA ROKU WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU REMONTOWO - BUDOWLANEGO NA2025R.
 - PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA STYCZNIA 2025 WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU FINANSOWO-GOSPODARCZEGO NA 2025R.
 - PRZYGPOTOWANIE ZMIAN W REGULAMINIE ROZLICZANIA KOSZTÓW CO I CW.
 - UZYSKAĆ WARUNKI TECHNICZNE PODŁĄCZENIA NOWEGO WĘZŁA C.O. I CW NA SEGMENTACH PRZY UL. WITWICKIEGO.
 - PODPISAĆ UMOWĘ NA OPTYMALIZACJĘ KOSZTÓW OGRZEWANIA W RAMACH PROGRAMU VEOLII „OPTIGO”.
 
ZARZĄD:
- przygotowaliśmy nowe ustawienia schematu dla przypisu kosztów.
 - dokonaliśmy niezbędnych zmian w naszym systemie księgowym „Proxima”.
 - rozliczenie zaległych mediów za 2023 r.
 - uruchomiliśmy nowe moduły systemu „Proxima”.
 - przygotowaliśmy automatyczny system naliczania nowych zaliczek w oparciu o indywidualne zużycie mieszkańców i przewidywane podwyżki mediów na które nie ma wpływu Spółdzielnia. ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
 - zmiana systemu rozliczeń c.w. i c.o.
 - zmiana prezentacji rozliczeń i wyliczeń zaliczek mediów i innych opłat
 
DZIAŁ KSIĘGOWY:
- przygotowanie dokumentów do Walnych Zebrań Członków S.M.
 - przygotowanie dokumentów do zmian w KRS – nowy skład Rady Nadzorcze j, przygotowanie dokumentów do zmian w KRS Prezesa Zarządu.
 - przygotowanie dokumentów do zgłoszeń w KRS – przyjętych przez WZC sprawozdań finansowych Spółdzielni za lata 2019-2023.
 - współpraca z Zarządem i Działem Księgowym.
 - obsługa mieszkańców.
 - udzielanie informacji o stanach rozliczeń z mieszkańcami.
 - przygotowanie dokumentów do wyodrębnień. Na wnioski członków, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawa do lokali mieszkalnych i użytkowych, na podstawie art. 17 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustanawianie odrębnej własności lokali wraz z udziałem w prawie nieruchomości gruntowej przystąpiliśmy do przekształcenia w prawo odrębnej własności 5 lokali mieszkalnych i 1 miejsca postojowego.
 - przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców.
 - prowadzenie, rejestrowanie korespondencji wychodzącej i przychodzącej. ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
 - kontynuacja przekształceń w prawo odrębnej własności lokali mieszkalnych, miejsc postojowych i garaży.
 - bieżąca obsługa mieszkańców.
 - terminowa realizacja zgłoszonych przez mieszkańców wniosków.
 
ADMINISTRACJA:
- przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowych kontroli technicznych tj. przeglądu instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach mieszkalnych, użytkowych i garażach.
 - przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowego badania węży hydrantowych i remontu gaśnic.
 - wykonywanie bieżących przeglądów placów zabaw.
 - bieżąca kontrola jakości sprzątania budynków Osiedla.
 - bieżąca kontrola jakości utrzymania terenów zielonych Osiedla.
 - bieżąca kontrola obsługi portierskiej Osiedla.
 - przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców, analiza i obsługa złożeń oraz wniosków, delegowanie spraw do firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług na terenie Osiedla.
 - weryfikacja i nadzór nad usuwaniem bieżących awarii przez firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług.
 - obsługa systemu szlabanów, dostępu do osiedla i nadzór nad funkcjonowaniem systemu.
 - prowadzenie dokumentacji technicznej budynków m.in. książki obiektu budowlanego, dokumentacja techniczna budynków.
 - nadzór i kontrola nad wykonywaniem niezbędnych czynności urządzeń pod nadzorem UDT (m.in. dźwigi osobowe, zbiorniki ciśnieniowe w węzłach). ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
 - KONTYNUACJA WYKONYWANYCH ZADAŃ I REALIZACJA ZGŁOSZEŃ MIESZKAŃCÓW
 
DZIAŁ TECHNICZNY:
- przygotowanie i doprowadzenie do zatwierdzenia przy udziale Rad Nieruchomości planów remontowych przez Radę Nadzorczą na wszystkich Nieruchomościach, na około 1,8 mln złotych.
 - przygotowanie dokumentacji (specyfikacji technicznych, zakresu, przedmiarów, opracowanie technologii) i przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz zapytań ofertowych.
 - wyłonienie w postepowaniach przetargowych i zapytaniach ofertowych wykonawców na wykonanie roboty remontowe o wartości około 1,3 mln złotych.
 - nadzór nad wykonywaniem robót remontowych, rozliczanie wykonawców z jakości robót, terminów wykonania, jakości robót.
 - optymalizacja zakresów i kosztów robót remontowych celem osiągnięcia najlepszego efektu technicznego przy zrównoważonym wykorzystaniu środków z funduszów remontowych i celowych.
 - remonty trwają - nie straciliśmy sezonu remontowego. ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
 - kontynuacja realizacji zakresu robót określonych w planach budowlano - remontowych.
 - zakończenie i rozliczenie robót budowlano - remontach będących w trakcie wykonania.
 - zamknięcie i rozliczenie końcowe robót budowlano - remontowych określonych w planach remontów na 2024 r.
 - przygotowanie planu robót budowlano - remontowych na 2025 r. ( około 4,2 mln) z zachowaniem optymalnego wykorzystania funduszów remontowych oraz celowych do utrzymania jak najlepszego stanu technicznego budynków.
 
DZIAŁ REMONTOWY:
- prowadzenie sporów sądowych wobec dłużników zalegających z zapłatą opłata eksploatacyjnych.
 - prowadzenie postępowań egzekucyjnych po uzyskaniu prawomocnych rozstrzygnięć sądowych.
 - prowadzenie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
 - prowadzenie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.
 - rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni, w tym propozycji zmian w wewnętrznych uregulowaniach.
 - przygotowanie i udział w Walnym Zgromadzeniu członków – 19.10.2024 r.
 - przygotowanie zgłoszenia zmian do Krajowego Rejestru Sądowego i złożenie dokumentów do repozytorium KRS. ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
 - kontynuowanie działalności związanej z egzekucją zaległości.
 - rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni.
 - kontynuowanie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
 - kontynuowanie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.
 
DZIAŁ PRAWNY:
Szanowni Państwo, Spółdzielnia prowadzi wyważoną gospodarkę finansową, czego wyrazem jest bieżąca zdolność pokrywania wydatków związanych z działalnością Spółdzielni, zarówno mieszkaniową jak i pozostałą remontową. Utrzymujemy płynność finansową i posiadamy zdolność do realizacji wszelkich zobowiązań, a także w ocenie Zarządu nie występują żadne przesłanki, które wskazywałyby na niemożność kontynuacji działalności Spółdzielni.
